Saturday, May 05, 2007

Danish Council gives green light for ROJ TV broadcasts

Danish Council gives green light for Roj TV broadcasts
Saturday, May 5, 2007ANKARA – Turkish Daily News

The Danish Radio and Television Council on Thursday rejected Turkish complaints about Roj TV broadcasts, saying that the content of stories aired on that channel had the characteristics of news reporting, not propaganda of the Kurdistan Workers' Party (PKK).
In 2006, the Turkish Supreme Board of Radio and Television (RTÜK) lodged three complaints against the broadcasts of Roj TV, which Ankara says is a mouthpiece for the PKK, on the grounds that the television station breached broadcasting principles by inciting violence and racism.
But the Danish Council said there were no grounds to stop Roj TV broadcasts, because it said, the channel aired news stories in the same way as other Danish television stations do. Turkish sources said they had not yet seen the official document released by the Danish Council, adding that Turkey was already contacting Danish authorities through diplomatic channels to stop Roj TV broadcasts.
Speaking with the Turkish Daily News, Danish sources said Turkey could appeal the Danish Council's decision through the court, not through the administrative authorities


Post a Comment

<< Home